7 kwietnia – środa
Temat dnia: Dzień w gospodarstwie
Cele ogólne: doskonalenie zdolności poznawczych przez przyporządkowanie ilustracji do określonych dźwięków.
„Wiejskie odgłosy” – dzieci słuchają odgłosów z wiejskiej zagrody , odgadują jakie to zwierzęta.
https://www.youtube.com/watch?v=oiUGCT_I2ug
Wiersz „Rozmowy zwierząt” – B. Kosowska
Mu, mu, mu, tak krowa muczy. Baran do owcy mówi: beee
Kto cię, krowo, tak nauczył? Czego baran od niej chce?
Nikt nie uczył mnie muczenia Powiedz, owco ma kochana
Mówię mu od urodzenia, Ile mleka dałaś z rana?
A ponadto daję słowo Dałam dzisiaj dużo mleka
Jestem bardzo mleczną krową Teraz na mnie fryzjer czeka
Kukuryku, kukuryku Źrebię w stajni mamy szuka
Co się dzieje w tym kurniku? Rży, kopytkiem w ziemię stuka
Kura jaja wysiaduje, Gdzie ta mama się podziała?
Kogut z dumą spaceruje, Pewnie z tatą w świat pognała
Bo za chwilę już na świecie Klacz i ogier wnet wrócili
Ma pojawić się ich dziecię. Na wyścigach konnych byli.
Tak zwierzęta rozmawiają
One też swój język mają.
To jest język zagrodowy
Kury, owcy czy też krowy.
Dzieci po wysłuchaniu wiersza próbują wymienić jak najwięcej zwierząt, które w nim występowały oraz wyjaśniają o czym rozmawiały zwierzęta w wierszu? Próbują odpowiedzieć na pytanie: Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać? Do czego służą wydawane przez nie odgłosy?
„Zwierzęta w zagrodzie” – praca plastyczna. Przygotowane szablony zwierząt gospodarskich należy odrysować na sztywnym kartonie a następnie je wyciąć. Dzieci ozdabiają szablony np. kolorowym papierem, płatkami kosmetycznymi, watą, ścinkami włóczki, tkanin itp. Dzieci tworzą gospodarstwo, z klocków budują zagrody dla poszczególnych rodzajów zwierząt.
Załącznik – szablony zwierząt
https://www.zawszekreatywnie.pl/2020/04/wiejska-zagroda-praca-przestrzenna.html
Książka: Plac zabaw. Sześciolatek. Karty pracy. Część 3.
KP3.44a – łączenie młodych i dorosłych zwierząt tego samego gatunku.
KP3.44b – przeliczanie figur, zabawy ruchowo-słuchowe, odczytywanie zdań, łączenie ich z obrazkiem.
You must be logged in to post a comment.